Skip to content

Okoslogisztika Kisokos

Az elmúlt években számos témát dolgoztunk fel az Okoslogisztika platformon. Ezek a cikkek a kereső segítségével könnyen megtalálhatók. Sok azonban az olyan fontos fogalom, ami elbújik valahol a cikkek mélyén, illetve amiről nem tudunk megtölteni egy teljes cikket.

Új összeállításunkban kísérletet teszünk rá, hogy röviden bemutassuk a legfontosabb intralogisztikával kapcsolatos fogalmakat. Először a lexikon nevet adtuk a gyűjteménynek, de úgy döntöttünk, hogy a szigorú, tudományos magyarázatok helyett inkább a gyakorlatiasabb megközelítést választjuk, ezért inkább a szerényebb kisokos mellett döntöttünk. Összeállításunk fokozatosan épül fel, havonta frissül, ezért érdemes ide rendszeresen visszatérni. A témák változatossága érdekében nem betűrendben haladunk. A friss címszavakat sárga színnel emeljük ki. 


A

AGV (Automated Guided Vehicle): Önvezető targonca/jármű vagy mobil robot,  mely egy előre meghatározott pályán mozogva végez el önállóan, emberi beavatkozás nélkül valamilyen ismétlődő rakodási és/vagy szállítási feladatot. Az AGV-k gyakran a padlóba beépített vezetősín segítségével tájékozódnak vagy a lézernavigációt alkalmazva a raktárállványokon, falakon, egyéb eszközökön elhelyezett reflektorpanelek segítik a tájékozódást. Ez utóbbi előnye, hogy nem szükséges semmilyen átalakítást végezni a raktárban, nem kell a padlóba külön elhelyezni semmit. Az AGV-k leggyakrabban villákkal felszerelt anyagmozgató gépekként vagy vontatóként dolgoznak, de készülnek ilyen gépek más feladatokra is.

Az AGV-kről részletesebben olvashat az Okoslogisztika és a Jungheinrich oldalain.

Akkumulátor: Az elektromobilitás nem újdonság az anyagmozgatásban. Az elektromos targoncák energiaellátását sokáig túlnyomóan savas ólomakkumulátorok biztosították. Ezt a robusztus akkumulátortechnikát nagy teljesítmény, maximális megbízhatóság és nagy energiasűrűség jellemzi. Ez a technológia azonban a töltés során sok korláttal jár: nagyon hosszú ideig tart a folyamat (többműszakos alkalmazás esetén csereakkumulátorra is szükség van), külön helyiséget igényel, folyamatos karbantartást (például vízutántöltést) igényel és a maximális hatékonyság érdekében a teljes töltöttséget érdemes elérni. A lítiumion-technológia – melyet a Jungheinrich immár több mint 10 éve alkalmaz -, éppen ez utóbbira jelent megoldást: az így működő akkumulátor bármikor, akár rövid ideig is tölthető, nem igényel külön zárt helyet a töltés, és rendkívül hosszú az élettartama. A csereakkumulátorra pedig nincs szükség. A Jungheinrich a lítiumionos targoncák piacvezető gyártója.

Az akkumulátorokról részletesebben írunk az Okoslogisztika és a Jungheinrich oldalain.

Állvány (raktári állvány): A raktári állványrendszer a raktári infrastruktúra meghatározó része. Feladata a készletek tárolása az optimális anyagáramlás és a működési hatékonyság érdekében. A nagy teherbírású raklapos állványrendszerek fém állványkeretek és vízszintes gerendák felhasználásával készülnek. Magasságuk meghaladhatja a 15 métert is, így speciális targoncákra van szükség a termékek be- és kitárazására.

Állványra van szüksége? A megfelelő állvány kiválasztásához használja az Állványkalauzt!
Tudja meg, mitől jó egy raktári állványrendszer. Gondoskodjon állványai rendszeres felülvizsgálatáról! 

AMR (Autonomous Mobile Robot): Az AGV-vel szemben az AMR mobil robot nem igényel előre kialakított pályát, hanem szabadon navigál egy számára előre meghatározott területen. Az AMR képes dinamikusan alkalmazkodni a környezethez, elkerüli az akadályokat, és a hordozóeszköz (pl. raklap) felvétele során annak helyzete és kiterjedése alapján tájékozódik. Elsősorban a talaj szinten történő szállításra alkalmas, különösen a komissiózási feladatokra.

Az AMR-ekről részletesebben olvashat az Okoslogisztika és a Jungheinrich  oldalain.

Automata raktár rakodólapok tárolására: Az automata raktár ott jelent ideális megoldást, ahol maximális rakodási teljesítményre van szükség rövid ciklusidőkkel. Több műszakos (akár 24/7) üzemre, sok termékféleség tárolására, mozgatására kitűnő megoldás. Az automata raktárban az állványrendszer, a szoftver és az összes egyéb alkalmazott berendezés teljesen összehangoltan dolgozik, ezért egy ilyen raktár tervezése és kivitelezése speciális szakértelmet igényel. Az automatikus rakodólapos raktár beépített vagy szabadon álló siló kivitelű raktár esetén elérheti a 45 méter magasságot. Ezzel rendkívül magas kihasználtság érhető el. A rakodólapok, rácsládák és egyedi egységrakományok tárolására szolgáló rekeszek akár 7,5t terhet is elbírnak.

A rakodólapos automata raktárról részletesebben a Jungheinrich oldalain.

Automata kisdarabáru tároló rendszer (AKL): A darabáru tároló rendszer kiválóan alkalmas különösen egyszeres és többszörös mélységű kivitelben például alkatrész-, komissiózó- és pufferraktározásra vagy disztribúciós raktárként/ központként. A tárolóládákban, rakodótálcákon vagy dobozokban elhelyezett darabárukat állványokban, sarokidomokon tárolják, amikkel a belső magasság optimálisan kihasználható. Az automata kisdarabáru tároló nagy sebességgel és precízen dolgozik, maximális teljesítményt biztosít optimális energiahatékonyság mellett. A darabáru tároló eredményességének titka az állványrendszer, a szoftver, a hozzájuk kapcsolódó szállítórendszer és a teljes rendszer középpontjában álló felrakógép tökéletes összhangja.

Az automata kisdarabáru tároló rendszerről részletesebben az Okoslogisztika és a Jungheinrich   oldalain olvashat. 

Asszisztens rendszerek: A raktárban szűk folyosókon közlekedve, nagy magasságokban kell árut ki- vagy betárolni, a rakodási és szállítási területeken a dolgozók és az anyagmozgató gépek egyidőben dolgoznak. A munkavégzés során kiemelt szerepet kap az emberek és gépek védelme. A targoncák számára kifejlesztett támogató rendszerek segítik a biztonságos gépkezelést, munkavégzést és védik a dolgozókat. Ilyenek a Jungheinrich által kifejlesztett curveCONTROL,  positionCONTROL, zoneCONTROL, driveCONTROL és a teljes kilátást biztosító addedVIEW 360°

B

Biztonság (raktárbiztonság): A raktári folyamatok felgyorsulásával és egyre komplexebbé válásával az elmúlt években kiemelt szerepet kapott a raktárbiztonság. A raktárakban, ahol egymás mellett dolgoznak a gépek és az emberek, különös gondot kell fordítani a dolgozók biztonságára. Emellett természetesen fontos a gépek és a raktárban tárolt áruk, termékek védelme, valamint nem utolsó sorban az adatok védelme is. A korszerű targoncák a gyalogosok érzékelése mellett egyre több egyéb biztonsági eszközzel (kanyarmenet szabályozás, ütközésvédelem stb.) vannak felszerelve.

A raktárbiztonságról részletesebben az Okoslogisztika és a Jungheinrich oldalain.

C

Call4Service: Minden raktárvezető célja a folyamatos munka fenntartása, a gépek meghibásodásából adódó kiesés minimalizálása. A Jungheinrich Call4Service mobil alkalmazása biztosítja, hogy meghibásodás esetén a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban fel lehessen venni a kapcsolatot a Jungheinrich professzionális targoncaszervizével. Az applikáció segítségével a javítás mellett leadható az igény karbantartásra, felülvizsgálatra, olajcserére vagy  akkumulátor-ellenőrzésre.

Tudjon meg többet a Call4Service mobil appról!

D

Digitális raktár: A raktárban 3 szinten valósulhat meg a digitalizálás. 1) A dolgok internete (IoT). Interface az eszközök és szoftverek közötti kommunikációhoz, érzékelők a járműveken a balesetek elkerülése érdekében. 2) Önvezető targoncákról és az autonóm robotok alkalmazása a standard, monoton műveletek kiváltására. 3) Raktárkezelő rendszer (WMS) a folyamatok összefogására.

Olvassa el 3 lépés a digitális raktár felé című cikkünket is!.

E

Elektromos targonca: Az intralogisztikában nem újdonság az elektromos meghajtás, hoszen már több évtizede dolgoznak elektromos targoncák a raktárakban, mivel az elektromos targoncák semmiféle káros anyagot nem bocsátanak ki, ezért zárt térben is használhatók. Szerkezetük egyszerűbb a hagyományos társaiknál, ezért kevesebb karbantartást igényelnek. A korábbi, savas ólomakkumulátorokat mára a korszerű, kisebb és egyszerűbben kezelhető lítiumion energiaforrások váltották fel. Ezeket villástargoncákba, emelőkocsikba, raklapszállítókba és más gépekbe építik be. 

Tudjon meg többet az elektromos targoncákról az Okoslogisztika és a Jungheinrich oldalairól.

Elektromos vontató: A raktáron belüli szállítás legfontosabb eszköze. Ennek a targoncatípusnak saját rakfelülete nincsen, utánfutók, pótkocsik vontatására használatos. A vontatótargonca jellemzően nagyobb terhet mozgat, mint amit egy egyszerű szállítótargonca elbírna. Különösen szűk útvonalakon nehéz terhek mozgatására alkalmas, bel- és kültéren egyaránt. A különböző igények ellátása érdekében sokféle kivitelben érhető el. Ilyenek például a különböző vezetőállásos, a vezetőüléses vagy a vezető nélküli automata vontató. A Jungheinrich vontatói lítiumion akkumulátorral vannak szerelve.

További írások az elektromos vontatókról az Okoslogisztika és a Jungheinrich oldalain. 

Energiahatékonyság: A Jungheinrich 2011. óta gyárt lítiumion akkumulátorokkal felszerelt targoncákat. Ezek az akkumulátorok folyamatosan egyenletes teljesítményüknek köszönhetően segítik az energiahatékonyságot. 1) Hosszabb élettartamuknak köszönhetően nincs szükség akkumulátor cserére. 2) Az alkalmazott töltésmenedzsment optimalizálja az energiaköltségeket. 3) A li-ion akkumulátor olyan hosszú élettartamú, hogy rendszerint túléli a működtetett gépet, így az egy felújított gépben kezdhet új életet. Az akkumulátor második élete után sem kerül szeméttelepre, mivel szakszerű bontás után alkatrészeinek többsége újra hasznosul.

Olvassa el az Okoslogisztika energiahatékonysággal foglalkozó cikkeit!

Energiatárolás: A raktárak energiafelhasználása a targoncák és egyéb gépek eltérő töltési igénye miatt időben ingadozik. A Jungheinrich energiatároló rendszere egy rugalmas energiabankot helyez a töltők és az elektromos hálózat közé. A csúcsidőn kívül az energiahálózat különösebb extra terhelés nélkül feltölti az energiatárolót. Csúcsidőben a töltők az energiatároló rendszerből nyerik az energiát, így nem terhelik túl az egyébként is leterhelt hálózatot. Az energiabank így egyszerre biztosítja az elektromos munkagépek biztonságos töltését és a hálózat terhelésének kiegyenlítését.
Tudjon meg többet a Jungheinrich energiatároló rendszeréről.

F

Fenntarthatóság az intralogisztikában: Az intralogisztikában számos lehetőség kínálkozik a fenntartható fejlődés támogatására. Ezek közül kiemelkedik az energiahatékonyság – az elektromos járművek alkalmazása, az automatizáció – a felesleges szállítások elkerülése, illetve a gépek újrahasznosítása, ami csökkenti a gépek előállításának az ökológiai lábnyomát.

Flottamenedzsment: Egy raktári targoncaflotta hamar eléri azt a méretet, amikor már szükségessé válik a gépek használatának menedzselése. A járműpark gyors áttekintése, a jogosultságok kezelése, a használat monitorozása, az ütközésérzékelés, a kopásvédelem a legfontosabb feladatok, amiket a flottamenedzsmentnek ki kell szolgálniuk. A modern rendszerek azonban ennél még átfogóbb feladatokra is képesek és nagyban segítik a hatékony raktárüzemeltetést.

Forgalomirányítás a raktárban: A raktárakban a szoros közelségben egymás mellett dolgozó emberek és gépek mellett különösen veszélyesek a beláthatatlan kereszteződések. A megfelelő közlekedési szabályok mellett szükség van a biztonságot segítő berendezésekre is. Az intelligens forgalomirányító rendszerek segítségével könnyebben elkerülhetők a raktári balesetek. 

GY

Gyalogkíséretű targonca: A gyalogkíséretű targoncának nincs vezetőfülkéje, azt az operátor közvetlenül a targonca mellett haladva irányítja. Az operátor kétkezes kormányzást vagy egy kézben tartott kormányrudat használhat a targonca mozgatásához és irányításához. A gyalogkíséretű targoncák jellemzően elektromos meghajtással rendelkeznek, ami csendes működést és környezetbarát jellemzőket eredményez.Ezeket a targoncákat általában raktárakban, gyártósorokon vagy kereskedelmi épületekben használják, ahol szűk helyeken kell manőverezni, és a nagyobb targoncák vagy járművek nem férnek, vagy veszélyeztetik – például az üzletekben – az egyéb forgalmat. A gyalogkíséretű targoncák segítségével az operátor könnyen és hatékonyan mozgathatja a terheket a raktárakban vagy gyártósorokon belül.

Ismerje meg a Jungheinrich gyalogkíséretű targoncáinak széles választékát!

H

Használt (felújított) targoncák: A Jungheinrich targoncáinak és egyéb anyagmozgató gépeinek élettartama igen hosszú, a géptípustól és a használattól függően akár 12-15 év is lehet. Az, hogy egy gép már nem használható gazdaságosan, egyáltalán nem jelenti, hogy a roncstelepre kerül. Az eszközök 94%-os arányú felújításával egyértelmű példát mutat a  a körforgásos gazdálkodásra.  Ezek a gépek még számos olyan alkatrészt tartalmaznak, ami felújítás után kitűnően használható. A felújított targoncák teljesértékű gépként használhatók.

Olvassa el a használt targoncák vásárlásáról szóló cikkünket, és tekintse meg a Jungheinrich webhelyén a használt gépek kínálatát, ismerje meg a Jungheinrich felújítási koncepcióját!

I

Ipar 4.0: A negyedik ipari forradalom alapja az automatizálás, a gép-gép interakció teljes átalakulása. Az újfajta interoperatibilitás lényege, hogy az egyes rendszerek tudjanak egymással adatot cserélni, így koordinálni aktivitásukat. Mindez szorosan kapcsolódik a valós idejű adatszolgáltatáshoz is, mivel az teszi jobbá, gyorsabbá a döntéseket. 
Az interoperabilitás jó példája a targoncák, a szállítórendszerek és a raktárirányítási rendszer együttműködése. A Junghlinrich vezető nélküli targoncái, szállítópályái vagy automata raktári rendszerei önmagukban is kitűnő teljesítményt nyújtanak, de még több hozható ki belőlük, ha megfelelő interfészen és a Jungheinrich WMS raktárkezelő rendszerén keresztül adatot cserélve együtt tudnak működni egymással.

Ipar 5.0:  Az Ipar 5.0.nem az Ipar 4.0 továbbfejlesztett változata, hanem az előbbihez ad egy új dimenziót. Azon az tényen alapul, hogy az automatizáció, a robotizáció önmagában nem cél, a fejlett, digitalizált iparnak az embereket kell szolgálnia. A folyamatos fejlődés, a határok feszegetése, az Ipar 4.0-ra való átmenet közben a kutatást és a fejlesztést a jólét, az emberközpontú megoldások, a fenntarthatóság szolgálatába kell állítani.

Olvassa el írásunkat az Okoslogisztika felületen. További információk a Jungheinrich honlapján.

K

Kereszteződés Figyelő rendszer: A Jungheinrich intelligens kereszteződésfigyelő rendszerében videokamera figyeli a forgalmat, és mesterséges intelligencia elemzi a kapott képet. Ha a rendszer az előre beállított szabályok szerint veszélyt észlel, a targoncakezelők és a gyalogosok számára is jól látható hang-, illetve fényjelzéseket ad. Az intelligens rendszer előnye, hogy még kialakulásuk előtt képes felismerni a veszélyhelyzeteket, más rendszerekhez képest precízebb, kevesebb téves riasztást ad.

Az Okoslogisztika cikke az intelligens forgalomfigyelőről és más raktárbiztonsági megoldásokról.

Karbantartás: A rendszeres ápolás és karbantartás maximalizálja a targoncák üzemkészségét. A gépek rendszeres, megelőző gondozása és karbantartása, valamint az előírt, eredeti pótalkatrészek felhasználása  garantálják targonca optimális teljesítőképességének hosszú távú megőrzését. A rendszeres, tervezett karbantartással sok esetben megelőzhetők, csökkenthetők a váratlan hibák és az ezekből adódó kiesések. 

Olvasson többet a karbantartásról a Jungheinrich honlapján!

L

Lítiumion-technológia: A lítiumion-technológiával működő akkumulátorok története több évtizedre nyúlik vissza, de gyakorlati alkalmazásuk csak a 90-es években kezdődött meg. Ma a hordozható eszközöktől (mobiltelefon, kamera) az elektromos járművekig mindenhol megtaláljuk a lítiumion akkumulátorokat. A Jungheinrich 2008-ban mutatta be első lítiumionos akkumulátorral működtetett targoncáját, mára pedig már valamennyi targoncája ilyen, saját fejlesztésű erőforrással is rendelhető.

Olvassa el cikkünket a lítiumionos meghajtással működő targoncák megtérüléséről, és töltse le ingyenes e-könyvünket a lítiumion-technológia előnyeiről.

Logisztikai interfész: A logisztikai interfész nem egy önálló egység, hanem egy úgynevezett middleware, azaz közvetítő szoftver, ami az intralogisztikai hálózat elemei közé illesztve végzi feladatát. Azáltal, hogy összekapcsolja a targoncákat és a raktári berendezéseket a vállalatirányítási rendszerrel, illetve a raktárkezelő rendszerrel (WMS), az egész raktár működése egy magasabb szintre emelkedik. 

Tudjon meg többet, olvassa el cikkünket az Okoslogisztika oldalon, tájékozódjon a Jungheinrich Magyarország honlapján!

M

Megtérülés (elektromos targonca): A targoncák árát nem érdemes csupán a beszerzési ár alapján összehasonlítani. A teljes életciklusra számított költségek egyértelművé teszik, hogy az elektromos targoncák – különösen a lítiumion akkumulátorral működők – megtérülése sokkal jobb, mint a hagyományos ólom savasakkumulátorral működő targoncáké. Az okok az egyszerűbb szerkezetben, a kevesebb karbantartási költéségben, az olcsóbb üzemeltetésben és a hosszabb élettartamban keresendők.

Tudjon meg még többet a Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák című cikkünkből!

Mobil robotok: A mobil robotok önálló mozgásra képes automata gépek. Mozgásukat szoftver irányítja, mely a navigációhoz szükséges információkat a mobil robot érzékelőből kapja.
Az intralogisztiklában a mobil robotok két típusa terjedt el. Az ⇒AGV előre meghatározott pályán mozogva végez el önállóan, emberi beavatkozás nélkül valamilyen ismétlődő rakodási és/vagy szállítási feladatot. Ezzel szemben az ⇒ AMR  nem igényel előre kialakított pályát, hanem szabadon navigál egy számára előre meghatározott területen.

Az AGV-vel és az AMR-rel önálló szócikkünk is foglalkozik.
Olvassa el a kétféle mobil robot összehasonlításával és azok együttműködésével foglalkozó cikkünket is!

P

PowerCube: A Jungheinrich díjnyertes moduláris raktározási rendszere darabáru tárolására szolgáló ládákhoz. A PowerCube-ban a tárolóládák tárolása vertikális elrendezésben – egymás felett – történik, a komissiózást végző gépek pedig az állványok alatt dolgoznak. Ez a konstrukció rendkívül jó helykihasználása és nagy tárolási sűrűséget tesz lehetővé. A Jungheinrich által, speciálisan a raktári tárolórendszerhez kifejlesztett nagy teljesítményű szatellitkocsik a PowerCube alján kiépített pályán hosszanti és keresztirányú pályán egyaránt képesek mozogni.

Itt részletesebben is olvashat a PowerCube-ról.

R

Raklapemelők: A raktárak egyik leggyakrabban használt eszközei. Léteznek hagyományos, mechanikus formában (az úgy nevezett “békák”), de egyre gyakoribbak az elektromos emelők. Miközben az előbbi előnye az egyszerűség és az alacsonyabb ár, az utóbbié a kisebb erőkifejtés szükségessége és a nagyobb biztonság.

Ismerje meg a részleteket, olvassa el az Okoslogisztika cikkét!

SZ

Szállítópálya: A szállítópályák a raktáron, üzemen belüli szállítás megbízható hatékony eszközei. A Jungheinrich raklapos és tárolóládás szállítópályáit a kis helyigény és optimalizált folyamatok jellemzik. Az alkalmazott innovatív technológiák, mint az automatizált vezérlés és az integrált rendszerek, tovább erősítik a szállítópályák előnyeit. 

További információkat talál a szállítópályákról a Jungheinrich honlapján..

Szerviz (targoncaszerviz): A legdrágább targonca az, amelyik bármilyen okból kiesik a munkából. Fontos, hogy a hibaelhárítás a lehető leggyorsabban történjen meg. A rendszeres karbantartással megelőzhető a váratlan hibák legnagyobb része.

Olvassa le az Okoslogisztika a targoncák szervizelésével foglalkozó cikkeit!

T

Targoncatípusok (üzemanyag szerint): Manapság egyaránt kaphatók hagyományos, gázolajjal működő, gázzal hajtott és elektromos targoncák. A beszerzendő targonca típusát elsősorban az elvégzendő feladat határozza meg.
(Mekkora tömeget kell emelni? Használható-e az adott gép zárt térben? Hány műszakban kell a targoncát üzemeltetni?) További fontos kérdések az üzemeltetési költségek és a környezetvédelmi szempontok is.

Tudjon meg többet, olvassa el Elektromos, gázüzemű és dízel targoncák előnyei és hátrányai című cikkünket!

Tolóoszlopos targonca: A tolóoszlopos targoncák kitűnően alkalmazhatók a szűkfolyosós raktárakban.Az oszlop előretolásával a villák szabadabban mozoghatnak és nagy magasságban is elérik az árut. Az oszlop visszahúzásával fordulékonyabbá válik a targonca, kisebb helyen is képes navigálni a homlokvillás targoncákhoz képest.

További információk a tolóoszlopos targoncákról az Okoslogisztika oldalon
Ismerje meg a Jungheinrich tolóoszlopos targoncáit!.

U, Ü

Újrahasznosítás: a fenntarthatóság alapja a körforgásos gazdálkodás. Ez a targoncák esetében már több évtizede működik. A felújítás minden targonca esetében az egységes elvnek megfelelően történik az erre a célra létrehozott felújító üzemben. A legszigorúbb minőségi ellenőrzések garantálják a kiváló minőséget.

Nézze meg a Jungheinrich videóját a targoncák felújításáról.

Ütközésvédelem (raktári ütközésvédelem): A raktár speciális munkakörnyezet, ahol emberek és gépek dolgoznak egymás mellett. Fokozza a balesetveszélyt, hogy a raktári állványok miatt gyakran takarásban van a közeledő ember, gép. A Jungheinrich mérnökei olyan ütközésvédelmi megoldásokat dolgoztak ki, melyek csökkentik az ütközésekből származó balesetek számát. 

További részletek a Raktári ütközésvédelemmel a fokozott biztonságért című cikkünkben.

V

Vontató: Különböző méretű és tömegű áruk szállítása egyetlen útvonalon a vontatók kínálják a leghatékonyabb megoldást. A vontatójárművek biztonságos és hatékony anyagáramlást biztosítanak. Minden vontatmány kocsi olyan pontosan követi az elektromos vontató nyomvonalát, mintha síneken közlekedne. A vontatók segítségével nemcsak idő és pénz takarító meg, hanem a balesetveszély is csökkenthető. A Jungheinrich 70 éve tervez és készít vontatókat, ennek az evolúciónak az eredménye a mai, elektromos vontatók.

Olvasson többet a vontatókról a Jungheinrich honlapján

W

WMS (raktárirányítási rendszer): Egy modern, automatizált raktár nehezen képzelhető el egy központi “agy” nélkül. A WMS (warehouse management system) olyan szoftver, ami mesterséges intelligencia és komplex algoritmusok segítségével ellenőrzi, támogatja és irányítja a raktári folyamatokat.

Olvassa el az Okoslogisztika cikkét a Jungheinrich WMS-ről, vagy tájékozódjon a témáról a Jungheinrich oldalán.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen