Skip to content

Elektrifikáció, energiahatékonyság, Li-ion

Ebben a cikkünkben az energiahatékonyság, elektrifikáció témában korábban oldalunkon megjelent cikkekből válogattunk, mely jó ráhangolódása lehet első Okoslogisztika Szalonunk videófelvételére. A videó az elektrifikáció, az energiahatékonyság, és a lítiumion akkumulátorok kérdéskörét járja körbe.

Elektromos, dízel- vagy gázüzemű targonca?

Az elektromos járművekről beszélve a többségnek az elektromos autók jutnak eszébe.

A targoncák esetében már több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre az elektromos eszközökről, számos fejlesztés történt ezen a területen.

Az elektromos targoncák számára a legnagyobb kihívást az jelenti a hagyományos dízel-, illete a gázüzemű targoncákhoz képest, hogy egyre többet kell tudniuk a belső égésű motorral szerelt gépekhez képest.

Ez a cikk áttekinti a háromféle üzemanyaggal működő targoncákat, bemutatja azok előnyeit és hátrányait.

A lítiumion akkumulátorral szerelt targoncák előnyei

 A raktárak világában nem számítanak újdonságnak az elektromos targoncák. A járművek első generációi számos előnnyel jártak, ugyanakkor sok problémát vetettek fel.

A Jungheinrich  a hagyományos, savas ólomakkumulátorok hiányosságait, kezelésük nehézségeit felismerve indította el saját lítiumion programját. Ennek köszönhetően ma a Jungheinrich a legkorszerűbb, saját fejlesztésű Li-ion akkumulátorokkal rendelkezik. Ezeket a vállalat maga gyártja, és építi be elektromos targoncáiba. 

Ebben a cikkben összehasonlítjuk a hagyományos, savas ólom akkumulátorokat és lítiumion tápegységeket, bemutatjuk az utóbbiak előnyeit, egy rövid videóban betekintést kapunk a Jungheinrich tesztlaboratóriumába is.

Az elektromos targoncák árának megtérülése

Ahogy a személyautók esetében, úgy targoncáknál is magasabb egy új, elektromos targonca beszerzési  ára, mint egy hagyományos gépé. Egy 10 éven át, napi akár 3 műszakban használt elektromos targonca esetében azonban téves megközelítés csak a bekerülési összegek összehasonlítására hagyatkozni. Legalább ilyen fontos figyelembe venni az üzemanyag költségét,  a karbantartási igényeket és a javítás miatti leállás következményeit. Ez a cikkünk arról szól, hogyan alakul a megtérülés, ha figyelembe vesszük ezeket a szempontokat is. Bemutatjuk azt is, mi a teljes élettartamra számított megtérülés (TCO), és hogyan lehet kiszámítani.

Ajánlunk még egy posztot a témához: Ebből a cikkből megismerheti, miért is takarékos megoldás az Li-ion akkumulátorral szerelt elektromos targoncák használata.

Elektromos targoncák működtetése raktári energiaellátó rendszer használatával

Az elektromos targoncaflotta töltése nem oldható meg közvetlenül a raktár elektromos hálózatából. A gyors töltés, a töltéssel járó átmeneti terhelés, töltés rugalmassága egy, erre a célra kialakított raktári energiatároló rendszert igényel. Ebből az esettanulmányból minden fontosat megtudhat erről a megoldásról.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen