Skip to content

Így modernizálta a Jungheinrich a Béres Zrt. raktárait

Az utóbbi időben írtunk már a Jungheinrich több sikeres külföldi projektjéről, így beszámoltunk róla, hogyan vett részt  Jungheinrich az Uvex, a Molisana, vagy az Atomic intralogisztikájának átalakításában, fejlesztésében. Ezúttal egy hazai cég, a Béres Gyógyszergyár Zrt. példáján mutatjuk be, hogyan járul hozzá a raktár modernizálása egy cég sikereihez.



A raktárkapacitások bővítése elkerülhetetlen


A Béres Zrt. munkatársai idejében felmérték, hogy szükség lesz raktározási kapacitásaik bővítésére. Külső szakemberek, a BME szakértői bevonásával kezdték el vizsgálni, hogyan lehetne már rövid távon jelentősen növelni a 2006-ban átadott késztermékraktár és a 2015-ben elkészült, elsősorban alap- és csomagolóanyag tárolására használt vegyes raktár kapacitását.

A  technológia kiválasztása során a raktárépület kialakítása jelentette a legnagyobb kötöttséget. Ezek a tolóoszlopos targoncával kiszolgált, raklapállványos, kézi komissiózású technológiára voltak optimalizálva. A raktárak technológiai fejlesztésekor a meglévő épületszerkezet adottságait figyelembe vételével és azok lényeges módosítása nélkül az anyagmozgatási és tárolási technológia korszerűsítése volt a kitűzött cél. A számba jövő technológiai variációk elemzése után kiderült, hogy a körülmények alapján egy szűkfolyosós technológia bevezetése lehet a legkedvezőbb megoldás. Ezzel a technológiával 45 százalékkal bővülhetett a tárolási kapacitás. 



A raktár modernizálásához kiválasztott beszállító: a Jungheinrich


A Béres és a tervezésbe tanácsadóként bevont ALRT által elkészített technológia terv egyértelművé tette, hogy a megvalósításhoz az állványrendszert és gépeket egyaránt szállítani képes cégre van szükség. A beérkezett pályázatok alapos elbírálása után a választás a Jungheinrich Hungária Kft-re esett. Az ár / érték arányon túl a kiválasztásnál kiemelt szempont volt a Jungheinrichtől már korábban megismert kitűnő minőség, az ajánlott megoldás nyújtotta helykihasználás, a vállalt szállítási határidő, és a Jungheinrich által nyújtott magas színvonalú  szervizháttér

Miután a Béres Zrt. és az ALRT már pontosan meghatározta az elvárásokat, a Jungheinrich ennek megfelelően alakította ki a műszaki koncepciót:

  • Keskenyfolyosós, de sínes megvezetésű állványrendszer, amivel redukálni lehet a gépek szükséges mozgását. 
  • Az egyik raktár teljes hosszában anyagmozgató pálya kialakítása, így a rakatok a kiszállításhoz közlekedve nem keresztezik a keskenyfolyosós raktári gépek útvonalát.
  • Az állványok végén a további térnyerés érdekében konzolos átadó pozíciók kialakítása. 
  • Ahol csak lehetséges, a Jungheinrich Li-ion technológiájú gépeinek munkába állítása. Ezek hatékonyabbak a több műszakos felhasználás esetén, fenntarthatóbbak és környezetkímélőbbek, mint a hagyományos akkumulátorral működő gépek, ráadásul nem igényelnek külön töltő helyiséget.

Keskenyfolyosós raktári megoldások


Így működnek a raktárak az átalakítás után


Bár most, a működő raktárakat látva minden jól szervezettnek és logikusnak látszik, mindennek a megvalósítása óriási kihívást jelentett a Jungheinrich számára, hiszen  egy más technológiára tervezett, már meglévő épületben kellett új kapacitásnövelő technológiákat kialakítani. Különleges feladatot jelentett az új technika felszerelése is, hiszen a munkálatok közben a raktár – jórészt még a régi technológiával – folyamatosan működött. Az átalakítás során a következők valósultak meg:


Jungheinrich állványrendszer

  • Az alap- és csomagolóanyagraktárban a fejlesztés során a korábban alkalmazott Laune állványelemek  megmaradtak, ezeket egészítették ki a Jungheinrich állványelemei
  • A raktárban az egységrakományok tömege és a sokféle raklapméret miatt mechanikus megvezetésű EKX 412 komissiózó magasraktári targonca állt működésbe. 
  • A késztermékraktár esetében a fejlesztés után kialakított tárolótérben plusz 568 egységrakományt lehet raktározni. 
  • A fejlesztés során a korábbi állványelemek teljes egészében elbontásra kerültek és a raktárba új állványelemek kerültek. 
  • Ebben a raktárban két mechanikusan megvezetett EKX 410-es gép hajtja végre az anyagmozgatási feladatokat. A szűkfolyosós gépek mellett a tárolótéren helyet kapott egy gravitációs görgős pálya is, amelyen 26 darab egységrakomány tárolható és mozgatható a kiszállítás irányába. 

Komissiózó magasraktári targonca


A raktár modernizálása folytatódik


A két raktár modernizációja fontos állomás, de ezzel még nincs vége a Béres Zrt.-nél elindult korszerűsítésnek. Ahhoz, hogy a modenizált raktárak nyújtotta lehetőségek maximáisan kihasználhatók legyenek, szükség van komoly informatikai, szervezeti, munkaszervezési és folyamatbeli változtatásokra is. 
Ennél a projektnél ismét bebizonyosodott, hogy egy új intralogisztikai koncepció, a ma követelményeitől lemaradt raktár fejlesztése, automatizálása pozitív módon hat az egész vállalat működésére.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen