Skip to content

Mit tesz a Jungheinrich az energiahatékonyságért?

Az idén 30 éves Jungheinrich nem kívánja ünnepeltetni magát. Születésnapját inkább arra használta fel, hogy adjon: fontos témákról beszélgessen a meghívott vendégekkel.

Az egyes termékek, terméktípusok bemutatása helyett inkább átfogóbb témák merültek fel. A több előadásban is visszatérő fenntarthatóság mellett az energiahatékonyság kapott kiemelt szerepet.

Tiszta energia a raktárakban is

A hagyományos, dízelmotoros és gázüzemű targoncák ideje lejárt. Az elmúlt években sokan meghallották és megértették az elektromos targoncák melletti érveket, de akik esetleg nem figyeltek ezekre, most szembesülhetnek az energiaválság hatásaival: bizonytalan, hogy a következő időszakban jut-e gázolaj, gáz járműveikbe.

Ma naponta hallhatunk arról, hogy a legnagyobb gyártók sorra átállnak az elektromos járművek gyártására. Ennek oka a növekvő kereslet, illetve a korlátozások a dízelmotoros járművekre. 

Az intralogisztikában ez a váltás nem újdonság. Egy lítiumion akkumulátorral működő targonca energiaszükséglete részben vagy egészen alternatív energiaforrásokból is működtethető, miközben, a CO2 lábnyoma 52 százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, belső égésű motoros gépé. 

Előtérben az energiahatékonyság

2011-ben került a piacra a Jungheinrich első szériagyártású, Li-Ion akkumulátorral szerelt targoncája. Ezzel a géppel indult meg az a folyamat, ami ma az intralogisztika egyik legfontosabb irányát adja.

Ma a Jungheinrich magyarországi eladásaiban a Li-Ion technológiát alkalmazó targoncák részesedése 50 százalék. Sóvári János, a Jungheinrich értékesítési igazgatója szerint 2025-re ez az arány elérheti a 75 százalékot is.

Az elektromos targoncák vásárlói megértik, hogy bár ezeknek a korszerű targoncáknak valamivel magasabb a beszerzési ára, több olyan tényező is van, ami miatt ez hamarabb megtérül.

“A Li-Ion akkumulátorok élettartama háromszor hosszabb, mint a hagyományos akkumulátoroké, az akkumulátorok a kávé- és ebédszünetekben gyorsan utántölthetők, nem kell akkumulátort cserélni, nincs szükség karbantartásra, ráadásul ezeknek az akkumulátoroknak a kezeléséhez nem szükséges külön infrastruktúra” – sorolja az előnyöket Sóvári János. A Jungheinrich legújabb targoncáiban a fékezési energia visszanyerhető, ezáltal az energiafelhasználás akár 20 százalékkal is csökkenthető.

Az energia jobb kihasználása töltésmenedzsmenttel

A Li-Ion akkumulátorral ellátott targonca megvásárlása csak az első lépés. A flotta okos működtetése további előnyökkel járhat.

Ha egy cég valamennyi elektromos targoncáját egyszerre akarná tölteni, erre az időre kiugróan sok energiára lenne szüksége. Feleslegesen fizetne a szolgáltatónak magas rendelkezésre állási díjat, hiszen a töltés végeztével ez a kapacitás már feleslegessé válik. Ezt a problémát oldja meg a töltésmenedzsment. A hálózatba kapcsolt eszközök segítségéve optimalizálható a töltés, minden eszköz a megfelelő időben, a megfelelő helyen tölthető. Ezzel a megoldással megszűnnek a kiugró csúcsok, egyenletesebbé válik az energiahasználat, javul az energiahatékonyság.

Újrahasznosítással a fenntarthatóságért

A Li-Ion akkumulátorok háromszor hosszabb élettartamúak, mint egy hagyományos, savas-ólomakkumulátor, jellemzően túlélik a targoncát, ezért egy másik gépbe helyezve kezdhetik meg második életüket. Ezután sem ér véget az életciklusuk, mivel energia tárolókban tovább hasznosulnak. Ezt követően kerülnek csak bontóba, ahol alkotóelemeinek többsége hasznosul.

Szakértőnk kisfilmünkben részletesen bemutatja a lítiumion-technológia előnyeit:  

A Li-Ion energiának ma nincs alternatívája

Mai tudásunk szerint ma nincs korszerűbb energiaellátás a Li-Ionnál. A Li-Ion meghajtású járművek hagyják a legkisebb ökológiai lábnyomot, az akkumulátorok szinte teljesen újrahasznosíthatók, alkalmazásuk a gépek folyamatos használatát, rugalmas működését teszik lehetővé.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen