Skip to content

Nagyító alatt a Jungheinrich targoncái

Autóvásárlás előtt tanulmányozni szokta a hitelt érdemlő teszteket? Akkor nyilván természetes az ön számára, hogy a targoncákat is hasonló módon tesztelik. Bár a végső döntést a műszaki paraméterek alapos tanulmányozása és a kipróbálás (és persze az ár) alapján szokás meghozni, a teszteredmények mindig jelentős szerepet játszanak a döntésben.

A targoncák tesztelése szerencsére nem olyan bonyolult, mint az autóké, hiszen kevesebb modell és jóval kevesebb tesztelő vesz részt benne.

A Jungheinrich – az iparág egyik legjelentősebb szereplője – gépei az elmúlt években számos teszten szerepeltek. A következőkben ezekből szemlézünk néhányat.



EFG 425 villástargonca, a jól kezelhető elektromos alapgép


Az IFOY Award (Év Targoncája Díj) által készített teszt során az EFG sorozat egy továbbfejlesztett modelljét, az  EFG 425 típust vizsgálták Drive & Lift Plus felszereltséggel, standard méretben, de az új elektromos kormányzással. Ez utóbbinak  köszönhetően a kormányoszlop rendkívül keskeny, a kezelőnek még nagyobb mozgásszabadság és lábtér áll rendelkezésére. A keskeny kormányoszlop egy központi karral mind magasság, mind dőlésszög tekintetében fokozatmentesen állítható, ami kényelmes munkapozíciót biztosít. 

A tesztelt homlokvillás targoncán SOLO-PILOT kezelőkar található, aminek segítségével a hidraulikus funkciók a kis kezelőkarokon keresztül működtethetők. A villákat könnyen és pontosan lehet irányítani és azok mozgása kitűnően szabályozható. A kilátás a kéttagú szabademelés nélküli oszlopon és oldalmozgatón keresztül különösen jó, emellett feltűnően keskeny a villakocsi. A mérhető holttér 2 méter emelési magasságig mindössze 26 cm. Az oszlopon át és annak mentén is átlagon felüli a kilátás. 

Az oldalirányú akkumulátor csere és az elektromos kormányzás egyértelműen értékes extrák a Jungheinrich 4-s sorozatú EFG targoncáinál. A 2,5 és 3 tonna teherbírású gépeket egyszerű kezelni és azok rendkívül hatékonyak. A menetprogramok optimalizálásának és a saját fejlesztésű elektronikának, valamint a szoftvernek köszönhetően a fogyasztás rendkívül alacsony. A kezelőfülke, a munkavégzés helye is teljesen rendben van, beleértve a lehetőséget arra, hogy a kezelő a személyes vagy a munkavégzéshez szükséges tárgyakat ott biztonságosan  elhelyezze.


További részletek az EFG 425 – ös sorozatról itt találhatók.



EFG S40 villástargonca, a bajnok


A Jungheinrich joggal büszke rá, hogy  EFG S40s típusú elektromos homlokvillás targoncája a 3,5 tonna teherbírás feletti kategóriában pár éve elnyerte az Év Targoncája (IFOY Award) díjat.

A díj odaítélése előtt a targoncát  mások mellett a független holland tesztintézet, az Andersom Testing is megvizsgálta. Néhány részlet jelentésükből:

A Jungheinrich S sorozatú targoncáját kimondottan 500 mm feletti tehersúlyponttal rendelkező rakományok kezelésére, illetve különböző adapterekkel történő használatra fejlesztették.  Az elektromos targoncák közül, az S sorozatban 3, 4 és 5 tonna teherbírású gépek érhetők el. Az S sorozatú targoncák tehersúlypont távolsága 600 mm.

A nagyobb emelési és haladási sebességet jelentő „Drive & Lift Plus” kivitel dinamikusabban gyorsul az „Efficiency” kivitelhez képest. Nagyobb maradvány teherbírása ellenére az S40s nem sokkal hosszabb, mint a szintén 4 tonna teherbírású EFG 540 típus. A nagyobb maradvány teherbírás az S40s esetében a nehezebb ellensúlynak és szélesebb kerékállásnak köszönhető. Mindehhez erősebb kivitelű kormány- és hajtótengely, valamint nagyobb kerékabroncsok  társulnak. Mindezek biztosítják, hogy a targonca kültéren is biztosan alkalmazható.

A tesztelt targoncát egy 4000 mm emelési magassággal rendelkező kéttagú szabademelés nélküli oszloppal és beépített oldalmozgató berendezéssel szerelték fel (8. kép). Mivel az oszlopon nincs a szabademeléshez szükséges munkahenger, így nincs semmi akadály a látótérben.

A targonca maximális sebessége 16,4 km/h teherrel vagy teher nélkül egyaránt. Ennek ellenére a targonca mindig biztonságosan irányítható. A motor fékezési intenzitása a kiválasztott menetprogramtól függ és megfelel az elvárásoknak. Öt menetprogram közül lehet kiválasztani az adott alkalmazáshoz leginkább illeszkedőt, amely Jungheinrich szakértő szerviztechnikusának segítségével állítható be.


Tudjon meg többet az EFG S40-es targoncáikról!



ETV 216i – elektromos tolóoszlopos targonca kitűnő kilátással


A Jungheinrich a két éve a Logimat intralogisztikai szakvásáron nagy érdeklődés mellett mutatta be egyik legsikeresebb tolóoszlopos targoncája, az ETV 216 új változatát. Valójában itt nem egy ráncfelvarrásról van szó; a cég a lítiumion-technológiára alapozva teljesen újratervezte a modellt. A modellről a Logistics Inside készített tesztet, ami a következőket emelte ki:



A lítiumion akkumulátor nem egyszerűen csak az energiaellátást határozza meg, kisebb mérete egy teljesen új targoncadizájnt eredményez; a vezetőülés és a padlólemez alatt elhelyezett egységek helyet szabadítottak fel a vezetőfülkében. Ennek köszönhetően az ETV 216i-be a tolóoszlopos targoncákba megszokott keskeny ülés helyett egy normál, karfával ellátott vezetőülés kerülhetett.


Kitűnő látási viszonyok


Mivel az akkumulátor a már említett módon másképp került elhelyezésre, a vezetőfülke oldalfalát alacsonyabbra lehetett építeni. A kezelőnek kitűnő rálátása nyílik környezetére, aminek köszönhetően jobban, biztonságosabban végezheti munkáját.


Megnövekedett sebesség


Annak ellenére, hogy a torony, az emelőoszlop maga azonos az előző modellben alkalmazottal, annak viselkedése alaposan megváltozott. A lítiumion-technológiának köszönhetően az emelés sebessége is megnövekedett. 


A tesztelés összefoglalása


Elődjéhez, az ETV 214/216 típusokhoz hasonlóan a Jungheinrich ETV 216i lítiumion akkumulátorral működő targoncája már megjelenésekor a kategória etalonjává vált. A targonca minden eddiginél jobb kilátást és tágas munkahelyet biztosít – mindkettő komoly előrelépés a korábbi (egyébként szintén rendkívül sikeres) modellhez képest. A modern megjelenés, a DayLED fényszórók és 3 fékezett kerék tovább növelik a targonca kiemelkedő tulajdonságainak listáját.


Tudjon meg többet az ETV 216i lítiumios targoncáról!



Összegzés


A Jungheinrich gyártmányai rendszeresen kitűnően vizsgáznak a teszteken, szakkiállításokon, a szakmai szakmai díjakért folytatott versenyeken. A legfontosabb tesztelők mégis a felhasználók. Azok a raktárak, logisztikai központok, ahol napi munkához elengedhetetlen a gépek tökéletes működése. A Jungheinrich targoncáit és más berendezéseit használó szakemberektől kapott “teszteredmények” a legértékesebb visszajelzések a cég számára, ezek segítenek a tovább fejlődésben.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen