Skip to content

SKF: gördülékeny raktározás

Ahogy a svájci Victorinox, úgy a svéd SKF sem igényel különösebb bemutatást. A svéd gyártó világszerte 130 leányvállalattal értékesíti a minőségi csapágyakat.

Az üzlet rendületlenül növekszik, amihez alkalmazkodni kell a vállalati folyamatokkal is.

Ennek fontos része a vállalat legnagyobb német üzeme, a Nürnberg melletti schweinfurti gyártó üzem automatizálása is. Ennek elsődleges célja a hatékonyság növelése, a munkaerő kiváltása, a túlórák számának csökkentése volt. Az SKF a piac alapos felmérése után a Jungheinrichet bízta meg az automatizálási projekt tervezésével és megvalósításával.

Az átépítés alatt a munka zavartalan

Az átállás, valamint az új, automatizált raktár kialakítása nem történhetett leállással, hiszen a gyártó üzemnek folyamatosan működnie kellett. Pontos, előzetes tervezés és tökéletesen összehangolt csapatmunka biztosította a zökkenőmentes folyamatot.

A megnövekedett hatékonyság, a nagyobb folyamatbiztonság és a jobb munkakörülmények gyorsan bizonyították: ez a döntés minden szempontból kifizetődő.

Így működik az automatizált raktár

Az SKF 18 folyosós, mintegy 18.700 raklaphely kapacitású magasraktárában napi 80 tonna árut mozgatnak. Mint a legtöbb hasonló projektjében, a Jungheinrich ennek a feladatnak a megoldására sem csak néhány gépet, hanem teljeskörű logisztikai megoldást szállított. Ennek alapját 16 automata EKX 516a típusú szűkfolyosós targonca képezi. Ezt egy raklapos állványrendszer, egy integrált elektromos raklapsínnel szerelt szállítópálya, a tárolóládák továbbítását végző szállítópálya, valamint hét ergonomikus komissiózó munkaállomás egészíti ki. Az automatizált folyamatok vezérlését, összehangolását a Jungheinrich saját raktárirányítási rendszere (WCS) biztosítja.

Az EKX 516a, melynek alapja egy magasraktári felrakógép, újonnan bevezetett goods-to-person elv szerint működik és biztosítja, hogy a különböző komissiózó állomásokon a dolgozók mindig zökkenőmentesen végezhessék munkájukat. Ahol korábban a targoncák számára blokkolt, elakadási helyzetek voltak, ott most a folyamatok hatékonyan és biztonságosan zajlanak. Az útvonalak automatizálása minimálisra csökkentette a hétközbeni és hétvégi többletmunkát, miközben a munkakörülmények jelentősen javultak.

Az így elkészült automatizált raktár amellett, hogy nagyobb termelékenységet tesz lehetővé, felkészülést is jelent a jövőbeli növekedéshez.

Támogatás minden szinten

Ahogy már más, nagy projekteknél is megszokhattunk, a Jungheinrich a tervezéstől kezdve a négy építési fázison át a szervizelésig támogatta az SKF csapatát. Egy komplex és igényes tervezési fázis, folyamatidő-szimuláció segítette előre meghatározni az ügyfél pontos logisztikai igényeit: 16 EKX targonca a munkaállomások kiszolgálására. Tervezési paraméterként egy elérhető, kétszámjegyű növekedési ütemet határoztak meg. Az eredmény egy testre szabott teljes megoldás, amely további lehetőségeket rejt magában a jövőre nézve.
Az SKF közel 7 millió eurót fektetett a projektbe. Mindez azonban sokkal többet jelent, mint egy automatizált raktár megvalósítását. A beruházással a vállalat megalapozta saját jövőjét is. Egyébként máris megrendelték a 17. AGV-t.

Önnek ajánljuk:

3 elektromos targonca egy raktárban

Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák

Az elektromos autók, elektromos buszok ma már nem számítanak kuriózumnak. Bár még a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vannak túlsúlyban, mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járműveké a jövő. Nincs ez
A gyermelyi ZTR és Hok-Plastic KFT telephelyei

Automatizált Jungheinrich-megoldások a gyakorlatban

Az, hogy egy gyártó minden szépet elmond a termékéről, teljesen természetes, hisz benne, büszke rá, és persze szeretné eladni. Legalább ilyen fontos információ, hogyan működnek, hogyan válnak be ezek a
Ugrálóiskola, mely egy raktár 360 fokos védelmét szimbolizálja

Biztonsági megoldások egy veszélyes környezetben

Aki először jár magasraktárban, első pillantásra valószínűleg a méretek nyűgözik le, majd a gépek, áruk folyamatos mozgása ragadja meg a figyelmét. Sokakban nyilván felmerül a kérdés, hogyan lehet egy ilyen